Atgal

Gamtos terapija

edukacija

Gamtos terapijos grupės kartu su psichologe–psichoterapeute Janina Klimantavičiene

Dalyvių skaičius: 5-20 (asmenų).
Trukmė: 2–3 val. Nustatoma grupės susitarimu, priklausomai nuo poreikių, psichologinių ir fizinių  motyvų.
Maršruto ilgis: 2–5 km. Pasirenkamas grupės susitarimu.
Kaina: 10–15 Eur asmeniui. 

Turinys:
Edukacija apie gydomuosius Birštono gamtos faktorius; 
Dėmesingas pasivaikščiojimas;
Regos, klausos, uoslės, prisilietimo, skonio pojūčių įsisąmoninimas;
Minčių, emocijų, elgesio stimulų ir impulsų įsisąmoninimas;
Meditacija (AŠ suvokimo ir išjautimo, kūrybiškojo impulso, kvėpavimo, tylos, atjautos, kt.).

Lūkesčiai ir motyvacija:
Pasinėrimas į gamtą padeda atsiriboti nuo technologijų,  perteklinio tempo  ir leidža papildyti savo fizinius ir psichikos resursus. Užmezgus ryšį su gamta per visą savo asmenybę, galime suderinti savo bioritmus su gamtos procesų tėkme, žadinti natūralų gyvybingumą. Gamta sugrąžina žmogų į prigimtinius „namus“,  dovanoja  harmonijos ir  pusiausvyros išgyvenimą.     
Moksliniai tyrimai įrodo, kad bent 2 valandų dėmesingas  buvimas gamtoje gali: 
Sumažinti krarujospūdį,
Pagerinti širdies – kraujagyslių būklę,
Pagerinti metabolinę sistemą,
Sustiprinti imuninę sistemą,
Padidinti priešvėžinių baltymų gamybą,
Padidinti  ląstelių – žudikių gamybą, 
Padidnti skausmo slenkstį,
Sumažinti cukraus kiekį kraujyje, 
Pagerinti dėmesio koncentraciją, 
Palengvinti depresijos simptomus,
Sumažinti stresą, 
Padidinti psichologinį atsparumą. 

Šiek tiek istorijos: 
Gamtos terapija, kaip mokslu grįstas sveikatos stiprinimo būdas, atsirado Japonijoje. 1982 m. dr. Qing Li ir kitų mokslininkų iniciatyva čia buvo pristatyta nacionalinė “Miško maudynių“ sveikatos programa (Shinrin-yoku). Dabar miško maudynės Japonijoje yra įprasta praktika. Šalyje veikia virš 60 miško terapijos bazių, vykdomi moksliniai tyrimai, kuriami projektai. Jų tikslas – stiprinti ir palaikyti ryšį su gamtos pasauliu dėl žmogaus ir planetos sveikatos. Japoniškoji iniciatyva greit išpopliarėjo Europoje ir visame pasaulyje. Ji vertinama kaip veiksminga psichikos ir kūno sveikatos stiprinimo priemonė.  
Į Lietuvą miško terapija,  kaip mokslinis psichoterapijos būdas, atėjo pastaraisiais metais. Ji  sietina  su Mindfulness – dėmesingo sąmoningumo psichologijos – populiarėjimu mūsų šalyje. Miško arba gamtos terapijoje naudojama Mindfulness teorija ir technikos: mokymasis telkti dėmesį į esamąjį momentą, įvairius potyrius, asociacijas, buvimą su savimi ir gamta. Pagrindinė Mindfulness paktika yra meditacija. Tai nėra mistika ar ezoterika. Mindfulness kontekste meditacija suprantama kaip asmeninis sąmoningumo aktas, prasidedantis kūno potyriais ir besitęsiantis  iki giliausių dvasinių išgyvenimų.   

Keli klausimai savityrai: 
Kiek valandų šiandien sėdėjote sutelkę žvilgsnį į kompiuterio ekraną?
Kiek kartų šiandien tikrinote savo išmanųjį telefoną?
Kada paskutinį kartą vaikščiojote po mišką ar sustojote pasigrožėti gamta? 
Kada žavėjotės sprogstančiais pavasariniais pumpurais ar įdėmiai apžiūrinėjote šerkšno pakąstus lapus? 
Kas iš tiesų labiausiai jums padeda atgauti jėgas?
Kaip  jūs rūpinatės savimi? 

Atgal