Atgal

Ludo Segers fotografijų paroda „Praeities dabarties atspindžiai“

parodos
Nemokamas
Renginio data
2023-08-05 Iki 2023-08-30

apie

Susižavėjęs fotografija, Ludo Segers ankstyvame amžiuje traukė fotografija. Jo vidurinės mokyklos laikais daugiausia dėmesio buvo skiriama grafikai, tipografijai ir menui. Savo pirmąjį SLR fotoaparatą jis įsigijo būdamas 17 metų – paprastą ir rankinį analoginį fotoaparatą su standartiniu objektyvu. Tai leido jam tyrinėti ir išplėsti savo vizualinį akiratį.
Vidurinėje mokykloje fotožurnalistas/mokytojas ir mėgstamas meno istorijos mokytojas skatino ir palaikė jo fotografijos susidomėjimą. Ludo pradėjo dirbti ne visą darbo dieną kaip fotožurnalistas ir rašytojas vietiniame laikraštyje, suteikdamas galimybių tęsti savo pasakojimą, dokumentiką ir portretinę fotografiją. Dauguma nuotraukų apibūdinamos kaip esančios dailės ir naratyvinės dokumentinės fotografijos sankirtoje. Jie atspindi aukštą sąmoningumo lygį, užfiksuoja žmones ir scenas, o kartais ir stebuklingas akimirkas, tarp užduočių, dažnai iš privilegijuotų vietų.
Neseniai surengta paroda „Praeitis dabartis, beginažai“ buvo skirta 13 UNESCO paveldo objektų Flandrijoje ir pritraukė didelę auditoriją, kurią suintrigavo pirmieji moterų galios centrai. Įspūdingos istorinių vietų nuotraukos buvo derinamos su įtikinamomis fotografinėmis metaforomis apie pagrindines šių pamaldžių vietų vertybes. Naujesni „Praeities dabarties apmąstymai“ praplečia šią temą. Ludo nuotraukas galima pamatyti leidiniuose, galerijose, muziejuose, parodose ir namuose visame pasaulyje. Be fotografijos darbų Ludo 2017 m. buvo pakviestas tapti Niujorko MoMA kursų „Seeing Through Photography“ mentoriumi.
„Ludo Segers fotografija pasiekia tai, kas slypi giliai mūsų viduje. Tai gali priversti jus išgirsti tylą, pajusti vietų dvasią ir jų vienišumą, ypač maldose. Erdvės ir vietos jo nuotraukose turi vidinį gyvenimą. Jie atskleidžia praeities pėdsakus ir meta iššūkį mums susigrąžinti savo egzistencijos esmę“, – pastebėjo nepriklausoma parodos „Paryžius-Vilnius, įspūdinga tyla“ (apie Covid karantiną 2020 m.) kuratorė Yolita René.
Urbanistas Lairdas Ryanas, dėstantis ir kuruojantis tyrimus universiteto Turto vadybos koledže Readinge, JK, lygina Ludo fotografijas su J. S. Bacho kompozicijų forma ir struktūra: „Jos abi taiko išskirtinį neįvertintos aistros ir intuityvaus supratimo temų derinį su akivaizdžiu kontrastu ir sudėtingumu ir kviečia žiūrovą ar klausytoją į kelionę į įtraukiančią ir harmoningą raišką.“
Rašytojas ir žurnalistas Justinas Šuliokas pastebėjo: „Ludo turi būdą užkariauti žmones, kuriuos fotografuoja, užmegzti momentinį ryšį ir priversti juos atsiverti savo fotoaparatui. Jam patinka jo modeliai, o jiems patinka jis – ryšys, kuris yra nuotraukoje ir negali būti suklastotas.“
Buvęs Belgijos ambasadorius JAV Johanas Verbeke’as sakė: „Ludo Segers savaip užfiksuoja jį supantį pasaulį, nesvarbu, ar jis yra Baltųjų rūmų viduje, ar tolimųjų vakarų lygumose. Jo portretai, peizažai ir nuotraukos visada suteikia naują perspektyvą ir siūlo naujus naratyvus.“
Stilistė Véronique Lejeune stebisi: „Ar Ludo Segers yra fotografas ar filosofas? Tikriausiai ir viena, ir kita. Kiekviena nuotrauka turi subtilų balansą, viršijantį tai, kas yra tiksli. Kažkaip jam pavyksta į juos įsprausti kokį nors intymų laiko elementą. Gaétan Picon tai apibūdino taip: „L’admirable tremblement du temps…“ (liet. „žavingas laiko virpėjimas“).
Parodos atidarymas rugpjūčio 5 d. 15:00.